Kolm põnevat IT lahendust aegade hämarusest

Mobiilimängude sünd

IT ajaloos on olnud palju äärmiselt olulisi hetki, mis on teinud võimalikuks tänapäevased tehnoloogilised imed. Kui kunagi oli mobiiltelefon midagi, millega põhiliselt tähtsad ärimehed ringi käisid, siis pärast 1997. aastat lunisid tõenäoliselt paljud lapsed, et emme/issi ometigi oma telefoni juba laenaks.
Nimelt sel aastal valmis Nokia 6110 telefonile maailmakuulus mäng - Snake.

Snake: Nokia 3310, 2001 from Matthias L on YouTube (Copyright © Matthias L, 2019)
https://www.itsnicethat.com/features/taneli-armanto-the-history-of-snake-design-legacies-230221

Mängu idee iseenesest ei olnud uus - esimest korda kasutati sama kontseptsiooni arkaadmängus Blockade. Roomajatega seoti see veidi hiljem - 1978. aastal arvutimängus Worm ja 1982. aastal mängudes Nibbler ja Snake Byte.
Soomlane Taneli Armanto soovis teha mängu, mis sobiks sellisele pisikesele ekraanile ning võimaldaks muuhulgas kahel (!) mängijal korraga mängida. Kes seda küll oleks teadnud, et Snake ei olegi single-player mäng!?
Igal juhul praeguseks on mobiilimängude turg peaaegu 100 miljardit dollarit aastas ja kuni 2007. aastani oli Nokial 51% mobiiltelefonide turuosast. Ussimängust on tehtud ka nutitelefonidele sadu erinevaid versioone ning lõppude lõpuks juba selle pildi vaatamine tekitab sooja ja nostalgilise tunde. Revolutsioon, või mis.


Mõtisklused programmeerimisest

Kui mõelda kellestki, kes oli oma ajast ees, siis tuleb kindlasti esimesena meelde Charles Babbage. Tundub, et tal liikus mõte nii kiiresti, et jõudis iseendastki ette. Babbage "diferentsiaalmasinat" ja "analüütilist masinat" kunagi tema poolt päriselt valmis ei ehitatudki. Nimelt keeldus masinist Joseph Clement seadeldist ehitamast, kui talle ettemaksu ei anta. Sellest hoolimata oli Charlesil Analytical Engine jaoks välja mõeldud programmeerimiskeel. Arvestades, et arvutid valmis ei saanud ja ideed tema eluajal suurt kõlapinda ei leidnud, siis võiks seda lugeda üsna põhjalikuks läbikukkumiseks.
https://www.britannica.com/biography/Charles-Babbage


Kantav arvuti

Ei, mitte (ainult) kaasaskantav. Tutvustan: Xybernaut Poma. 1990. aastal loodi USA-s Xybernaut Corporation eesmärgiga luua erinevaid kantavaid tehnoloogilisi seadmeid. Näiteks 2001. aastal valmis neil Mobile Assistant V, mis oli juba võrdlemisi väike (umbes 600g, nende esimene versioon kaalus 4 kg) ning töötas häälkäsklustega.

Ja siis tuli aasta 2002. ja Xybernaut Poma. See kinnitub pea külge ja käe külge ja vöö peale ja müügil vaid imeodava 1499$ eest!

Reddit: https://www.reddit.com/r/cyberDeck/comments/tbgqxy/behold_the_xybernaut_poma/

Xybernaut Poma valmis koostöös Hitachiga. See ei töötanud häälkäsklustega, vaid seadet sai juhtida käe küljes oleva optilise hiirega. Ekraan pidi jätma mulje, nagu vaataksid 13-tollist ekraani.

Seadme välimuse ja aegluse tõttu jõudis see 2002.a. paljudesse suurimate tehnoloogiliste läbikukkumiste nimekirjadesse. Pilti vaadates tekib tõesti küsimus, et mis neil ometi arus oli?

Xybernaut suutis erinevaid kantavaid seadmeid aastate jooksul müüa vaid 10000 tükki, kuid olid alates 1990.a. kaotanud 162 miljonit. Seega kuulutas ettevõte aastal 2005 välja pankroti.




https://www.statista.com/outlook/dmo/digital-media/video-games/mobile-games/worldwide
https://www.itsnicethat.com/features/taneli-armanto-the-history-of-snake-design-legacies-230221
https://www.britannica.com/biography/Charles-Babbage
https://www.slashgear.com/1217343/this-vintage-wearable-computer-is-considered-one-of-the-biggest-tech-failures-of-all-time/

Comments

Popular Posts